Lyssna på sidan Lyssna

Näringslivskalendarium

Här hittar du information om aktuella arrangemang som företagare. Du kan också prenumerera på nypublicerade arrangemang eller gå in på Facebooksidan Business Arvika.

I rutan "Mer information" finns länkar till andra organisationers kalendarier.

Du kan också prenumerera på näringslivsutvecklarens digitala nyhetsbrev. Anmäl dig till jonas.andersson@arvika.se.

8 mars, Jobbmässa, Arbetsförmedlingen

Arbetsförmedlingen vill bjuda in ert företag till att medverka vid vårens rekryteringsmässa i Arvika, fredagen den 8 mars 2019.

Mässan kommer att fokusera på jobb i Värmland, men även erbjuda information om framtida möjligheter. Oavsett om du behöver rekrytera nu eller i framtiden är detta ett utmärkt tillfälle att marknadsföra ditt företag!

Mer information om mässan finns i inbjudanPDF.

18 mars, Comparelunch i Arvika: Digitala trender - nya möjligheter för framåtriktade företag!

Välkommen på en spännande Comparelunch i Arvika på temat "Digitala trender just nu - nya möjligheter för framåtriktade företag!" tillsammans med Business Arvika och Arvika Innovation Park på Ritz!

Stefan Skoglund, digital affärsutvecklare på Compare, presenterar de viktigaste aktuella digitala trenderna för dig som företagare och ledare att ha koll på just nu. Trenderna kan innebära både hot och möjligheter – men genom insikt om dem kan du göra det bästa av dem!

Du betalar din egen lunch på plats med swish eller kontant, ange ev specialkost/veg vid anmälan. Vi äter först tillsammans från 11.30 och startar sen föreläsningen med Stefan kl 12. Efteråt kommer det finnas möjlighet att diskutera tillsammans.

Anmälan via webblänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Begränsat antal platser, meddela återbud om du får förhinder.
Kontaktperson: Stefan Skoglund, digital affärsutvecklare, tfn 0706-07 08 67.


19 mars, Informationsdag om export och affärer i Norge, Regional Exportsamverkan

Välkommen till en informationsdag dig som exporterar eller funderar på att börja exportera. Du får veta vilket stöd som finns att få vid en exportsatsning. Seminariet arrangeras av organisationerna i Regional exportsamverkan i Värmland tillsammans med Interregprojektet Gränsmöjligheter.

Du träffar organisationerna i Regional exportsamverkan i Värmland som är ditt stöd vid företagets exportsatsning. Här har du möjlighet att få svar på dina frågor när om att exportera ut i världen. Grensetjänsten Norge-Sverige tillsammans med Skatteverket ger en inblick i vad du bör tänka på när du gör affärer på den norska marknaden. Projektet Sustainable Business Cleantech berättar om hur de stöttar värmländska företag med klimatsmarta lösningar som vill ut på tillväxtmarkander.
Efter lunch har du möjlighet till enskilda samtal med experterna.

Tidpunkt: Tisdagen den 19 mars kl 9.00-15.00

Plats: Ritz, Hamngatan 12, Arvika.

Seminariet är kostnadsfritt.

Kontaktpersoner: Benjamin Nyqvist, Regional exportsamverkan, benjamin.amukena.nyqvist@regionvarmland.se, tfn 070-618 77 64, Mikael Sondell, Gränsmöjligheter, mikael@gtm.nu, tfn 070-979 51 68.

Anmäl dig på https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSccyCkvDWwSq5-1Y037GA9QkvjPFln_3UAdctm5TG3qP1p-tA/viewform?usp=pp_urllänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Mer information finns i inbjudanPDF.

Facebookevent: https://www.facebook.com/events/2147131035309677/länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster


27 mars, Starta och driva eget, kurs hösten 2019

Har du en affärsidé och vill göra den till verklighet? Utveckla ditt företag? Eller bara är nyfiken på att veta mer om att starta eget företag och livet som entreprenör? Varmt välkommen till Nyföretagarcentrum Arvika Edas Starta och driva eget-kurs!

Ur innehållet:

  • Affärsutveckling och planering – så här gör du en effektiv affärsplan och planerar din start
  • Marknadsföring och försäljning – hur skaffar och behåller man kunder
  • Företagets ekonomi – balans och resultat i härlig symbios
  • Företagsformerna och grymt praktiska tips – undvik de vanligaste misstagen och fallgroparna
  • Digitalisering och digitala verktyg för företagare – jobba smartare och få mer gjort!
  • Personligt entreprenörskap – att få saker att hända och må bra under tiden

Datum: onsdagar kl 18.00-20.30 – start 27 mars, 3 april, 10 april, 17 april, 8 maj (totalt 5 kvällar).

Plats: Arvika Näringslivscentrum. Vissa delar av kursinnehållet ges digitalt emellan träffarna.

Pris: Kostnadsfritt! Kursen finansieras av våra sponsorer.

Mer information och anmälan: senast 25 mars online på www.nyforetagarcentrum.se/arvika eller till kursledare Stefan Skoglund, tfn 070-607 08 67 eller arvika@nyforetagarcentrum.se. InbjudanPDF bifogas.

Antalet platser är begränsat, boka i tid, först till kvarn.

2 april, företagarlunch med fokus på offentlig upphandling

Värdet av varor och tjänster som upphandlas uppgår till cirka 700 miljarder kronor per år. Färska siffror från Konkurrensverket visar att 60% av upphandlingarna under 2018 hade tre eller färre anbudsgivare. Många företagare upplever att det är svårt och krångligt att lämna anbud och ofta behövs ökad dialog och mer kunskap och tips kring vad som gäller regelverk, krav mm

Hur kan den offentliga marknaden bli en möjlighet för dig och ditt företag?
Behöver du fakta, tips och råd?

I samverkan med Arvika kommun bjuder vi in till ett lunchmöte med Svenskt Näringslivs upphandlingsexpert Birgitta Laurent. Birgitta är en av landets främsta experter på upphandlingsfrågor och hon kommer att guida oss genom lagstiftningen, själva processen och svara på dina frågor om vad man bör tänka på som företagare för att lyckas. Arvika kommuns upphandlare är också på plats, så att du kan info om vilka upphandlingar som är på gång med mera.

Tidpunkt: Tisdagen den 2 april kl 11.30-13.30.

Seminariet är kostnadsfritt. Vi bjuder på lunch.

Anmälan via Svenskt Näringslivs webbplatslänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster


27-28 april, Arvikamässan

Nu är Arvikamässan på gång igen och återkommer för femte gången våren 2019. En nyhet är att mässan breddas till att omfatta inte bara boende, trädgård och mat utan även jord/skogsbruk (utomhus) samt fritid, resor och mode. Det finns plats för cirka 120 utställare inne i hallen och utomhus. Mässan kompletteras med seminarier, happenings och prova-på-aktiviteter.

Arrangör av mässan är PR Media och mässan äger rum i ishallen i Arvika.

För intresserade utställare och besökare av mässan finns mer information på arrangörens webbplatslänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster eller sök efter ”Arvikamässan” på Facebook.”

Sidansvarig:

Sidan uppdaterad: 2019-03-05
Kontakta oss
  • 1. Kommunledningen
  • 671 81 Arvika
  • Besöksadress Östra Esplanaden 5

  • Jonas Andersson
  • Näringslivsutvecklare
  • Tfn 0570-819 28
  • Mobil 070-281 13 09