Felanmälan
Du är ofta den som först upptäcker fel eller faror, till exempel hål i gatan, nedskräpning eller en vattenläcka. Du felanmäler brister och fel som rör kommunens och de kommunala bolagens verksamhet (undantaget Arvika Fastighets AB:s hyresgäster) via telefon, mobilapp eller webbformulär. Använder du den mobila appen eller formuläret kan du bifoga bilder och också ange på en karta var felet finns.
Om det gäller fara för liv eller egendom
eller en akut driftstörning ska du alltid anmäla via telefon!
Till exempel om du ser vatten som stiger (vattenläcka)
elledningar som hänger lösa, brunnar utan lock etc.
Felanmälan via telefon
0570-76 40 40
(måndag-torsdag 8.00-12.00, 13.00-16.00, fre 8.00-12.00, 13.00-15.00. Utanför kontorstid går samtalet direkt till SOS Alarm).
Felanmälan via mobilapp
Mobilappen "Felanmälan Arvika kommun" finns för IOS, Android och Windows Phone. Du hittar felanmälansappen på App Store, Google Play resp Windows Phone Store genom att söka på: "felanmälan Arvika kommun".
Observera att felanmälan via mobilapp bevakas enbart vardagar under kontorstid. Ring alltid felanmälansnumret vid akut driftstörning.
Felanmälan via webbformulär
Webbformuläret finns på webbplatsen.
Observera att felanmälan via webbformulär bevakas enbart vardagar under kontorstid. Ring alltid felanmälansnumret vid akut driftstörning.
Felanmälan hyresgäster Arvika Fastighets AB
Du som är hyresgäst hos Arvika Fastighets AB anmäler fel som rör din bostad eller lokal via "Min sida" på fastighetsbolagets webbplats. Detta gäller även mark/gård/p-ytor som hör till fastigheten.
Du kan också felanmäla eller nå störningsjouren via tfn 0570-818 88.
De personuppgifter (namn, adress, telefonnummer och e-post) som du lämnar i samband med felanmälan via app eller formulär sparas och används enbart för statistikändamål. Mer information om Arvika kommuns hantering av personuppgifter finns på webbplatsen.