Lyssna på sidan Lyssna

Arvika kommun, Chefer

Vill du jobba med det viktigaste och vara med och ta ansvar för framtiden? Hos oss får du ca 2 400 arbetskamrater som alla jobbar med att utveckla Arvika kommun. Kommunen är den näst största i Värmland med omkring 26 000 invånare.

Vår nuvarande enhetschef på Vågen plan 2 antar en ny utmaning inom organisationen och vi söker därför ny enhetschef till ett spännande och utvecklande chefsuppdrag.

Vågen är kommunens största särskilda boende med totalt 90 platser fördelade på tre resultatenheter som vardera drivs av en enhetschef. Anders och Marita är närmaste chefskollegor och ni kommer att ha en hel del samarbete i huset och till hjälp har ni Mette som administratör.

Vågen plan 2  är en enhet för äldre med somatisk inriktning, boendet har 30 platser fördelade på tre avdelningar/vingar där totalt ca 30 medarbetare är anställda.

Enheten har eget budget- och verksamhetsansvar.

Enheten tillhör avdelning särskilt boendes ledningsgrupp där ytterligare åtta chefskollegor ingår tillsammans med avdelningschef.  Som enhetschef inom särskilt boende stöttar du dina kollegor och arbetar aktivt för att utveckla såväl den egna enheten som verksamheten i sin helhet.

Arbetsuppgifter

Den mest grundläggandedelen i  uppdraget är att coacha och motivera medarbetarna att skapa mervärde för den enskilde brukaren där hens delaktighet och inflytande är en själklarhet. Utöver det ingår följande i uppdraget som enhetschef: 

  • Tillsammans med omvårdnadspersonalen ansvara för att brukarna får  en god och kvalitativ vård och omsorg
  • Planera, leda och följa upp verksamheten med fokus på kvalitet
  • Ansvara för att verksamheten bedrivs inom budgeterade/ekonomiska ramar
  • Analysera ekonomin fortlöpande och vid behov genomföra de anpassningar/åtgärder som krävs för att nå en ekonomi i balans
  • Medverka och bidra vid införandet av ICF/IBIC inom avdelningen.
  • Genom ett aktivt rehabiliteringsarbete medverka till att hälsotalen hålls på en hög nivå och att sjuktalen därmed sjunker
  • Arbetsmiljöansvar
  • Bidra till att personal inspireras till att utveckla innehållet i de boendes vardag
  • Coacha och stödja omvårdnadspersonalen så de blir stärkta i sin yrkesroll
  • Medverka till att enheten arbetar utifrån uppsatta mål i verksamhetsplanen
  • Använda din kompetens och kreativitet för att bidra till en positiv utveckling för kommunen och genom din positiva inställning bidra till ett gott arbetsklimat inom förvaltningen
  • Stor frihet att driva utvecklingen framåt i din enheten

Kvalifikationer

Som person är du kommunikativ och tydlig samt har god förmåga att skapa dig en helhetssyn. Du är öppen och flexibel inför både utvecklingsmöjligheter och förändringar i verksamheten. Vidare är du en trygg och lyhörd ledare som på ett positivt sätt kan tillvarata och utveckla medarbetarnas kompetens och engagemang för att få dem mer delaktiga och engagerade i verksamheten. Utöver det är du ekonomiskt medveten och arbetar strukturerat.  Du är uthållig och presigelös med en positiv grundattityd och du har lätt för att samarbeta.

Känner du igen dig i beskrivningen och är redo för en ny utmaning ser vi fram emot din ansökan. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vi förutsätter att dina datakunskaper är av god kvalitet samt att du uttrycker dig väl i tal och skrift.

B-körkort krävs

Vi söker dig som har en examen från högskola – önskvärt med relevans för äldreomsorgen.

AnställningsformTillsvidareanställning
Anställningens omfattningHeltid
TillträdeEfter överenskommelse
LöneformMånadslön
Antal lediga befattningar1
Sysselsättningsgrad100%
OrtArvika
LänVärmlands län
LandSverige
Referensnummer2018/131
Kontakt
  • Kristin Norrgård, 0570-828 51
Facklig företrädare
  • Vision, 0570-817 42
Publicerat2018-11-26
Sista ansökningsdag2018-12-16

Sidansvarig:

Sidan uppdaterad: 2018-08-08
Kontakta oss