Lyssna på sidan Lyssna

Näringslivskalendarium

Här hittar du information om aktuella arrangemang som företagare. Du kan också prenumerera på nypublicerade arrangemang.

I rutan "Mer information" finns länkar till andra organisationers kalendarier.

Framtidens Företag, 15 mars

15 mars, kl 18.00-20.00 på Arvika Näringslivscentrum.

För dig som vill starta eget eller utveckla ditt företag.

  • Skit i alla papper!
  • Konsten att jobba papperslöst och var som helst ifrån.

Ett företags administration, ekonomi och kommunikation har aldrig varit enklare. Hitta lösningarna för just dig.

Anmälan: E-posta eller ring/sms:a din anmälan till stefan.skoglund@compare.se, tfn 070-607 08 67 eller elin.tienvieri@compare.se, tfn 076-259 48 50.

Arbetsmarknadsmässa, 17 mars

Utställare, föreläsningar och information för ungdomar och arbetssökande. Fredagen den 17 mars, 9.00-12.00, Arvika Näringslivscenter. Arrangör: Arbetsförmedlingen. Bland annat medverkar:

  • Progotech
  • Eda kommun vuxenutbildning
  • Arvika kommun vuxenutbildning
  • Industrisupport
  • Adecco
  • Efficture
  • Liveside
  • Arvika Fastighet sAB
  • Arvika Pastorat

Vill du medverka? Kontakta Erica Sund, Erica.Sund@arbetsformedlingen.se


Tullhantering vid export/import, 22 mars

Seminarium med syftet att ge deltagarna sådan tullkunskap att de vet vilka dokument som behövs vid import och export, särskilt i handeln mellan Sverige och Norge.

22 mars kl 8.00-16.00.
Näringslivsenhetens lokaler på Forskningen i Säffle.
Föreläsare: Jan Wallman, KGH.
Kostnad: Med 10 deltagare kostar dagen ca 1 200 kr/deltagare, inkl fika och lunch.

Anmälan till Birgitta Bruce, Näringslivsenheten i Säffle via e-post birgitta.bruce@saffle.se, tfn 0533-68 13 28.

Sista anmälningsdag: 10 mars.

Mer information om seminariet finns som en pdf-filPDF (pdf, 2.3 MB).

Öka din försäljning med TripAdvisor, 23 mars

Öka din försäljning med hjälp av omdömen på TripAdvisor.

  • Hur kan du göra nöjda gäster till aktiva ambassadörer för din verksamhet?
  • Vill du ha gratis publicitet på världens största webbplats för resor?
  • Hur jobbar man med omdömen på sajter som TripAdvisor, Google och Facebook?
  • Vad händer om någon skriver ett elakt omdöme?

Under tre timmar går vi igenom hur du kan arbeta för att dra nytta av potentialen med omdömen och mer specifikt hur du kan jobba med TripAdvisor. Vi kommer att kika på flera bra och dåliga exempel. Vi kommer också att gå igenom en checklista för att få till en enkel handlingsplan för att ni ska bli mer framgångsrika med hjälp av publika omdömen. Och självklart för att ni ska få fler bokningar, nöjdare gäster och tjäna mer pengar!

Denna workshop riktar sig till dig som vill driver en verksamhet inom besöksnäringen, till exempel boende, restaurang eller aktivitet, men butiksägare är också välkomna.

Du behöver ingen tidigare erfarenhet av omdömen eller TripAdvisor, men kika gärna runt efter omdömen om din egen verksamhet för att skaffa dig en uppfattning innan vi ses.

Du ska inte ta med dig dator. Vi kommer att arbeta tillsammans på storskärm och med papper och penna.

Workshopledare är Marcus Eldh som driver det prisbelönta naturturismföretaget WildSweden. WildSweden har fått TripAdvisor's utmärkelse "Certificate of Excellence" tre år i rad och Marcus berättar att de har ökat sin försäljning avsevärt tack vare omdömessajter som TripAdvisor.

Workshopen är kostnadsfri för deltagarna och finansieras via projektet Westra Wermland Export.

Välkommen till Arvika Näringslivscenter, Sadelmakaren den 23 mars kl 13.00-16.00. Anmälan till eva.aasum@arvika.se senast den 20 mars.

Framtidens Företag, 12 april

12 april, kl 18.00-20.00 på Arvika Näringslivscentrum.

För dig som vill starta eget eller utveckla ditt företag.

  • Konsten att få andra att älska dina idéer.

Lär dig presentera dina idéer på smartare sätt; för kunder, leverantörer, familj och finansiärer.

Anmälan: E-posta eller ring/sms:a din anmälan till stefan.skoglund@compare.se, tfn 070-607 08 67 eller elin.tienvieri@compare.se, tfn 076-259 48 50.


Arvika Bomässa, 22-23 april

Nu går startskottet för arbetet med den tredje upplagan av Arvika Bomässa, och det är dags att boka monter. Mässan går av stapeln helgen den 22-23 april 2017 och platsen är, precis som förra gången, Sparbanken Arena (Arvika ishall). Mässans öppettid är 10.00-16.00 båda dagarna.

Som mässutställare exponerar du dig för den lokala och regionala publiken. Du tar plats och visar att du och ditt företag är att räkna med i denna region.

Arvika Bomässa är evenemanget att vara på om man vill marknadsföra sig, träffa kunder och samarbetspartners samt sälja. Mässan är också en mötesplats och en folkfest, det är här det händer den 22-23 april!

Arvika Bomässa har plats för drygt 100 utställare. Mässans teman är precis som föregående år, boende, trädgård, mat och hälsa. Passa på att försäkra dig om en bra plats på mässan genom att boka tidigt. På vår hemsida finns ett prospekt med monterskiss och priser.

Mer om mässan, förutsättningar för utställare etc finns på www.arvikabomassa.selänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster och på Facebook (sök efter ”Arvika bomässa”).

Digital marknadsföring, 4 maj

Hörsalen, Arvika Näringslivscentrum, kl 13.00-15.00.

Välkommen på en inspirerande föreläsning med digitala marknadsföraren Lise Bergqvist från Compare som visar upp nya marknadsföringsmöjligheter i en digital tid. Det handlar inte bara om sociala medier och att skaffa ”likes”, det handlar om ett nytt sätt att tänka när det gäller vår marknadsföring och relationerna till våra kunder och de vi vill kommunicera med!

Föreläsningen är kostnadsfri och vi bjuder på fika.

Anmälan senast 2 maj till:
stefan.skoglund@compare.se
elin.tienvieri@compare.se

Mer information i pdf-filPDF (pdf, 883.6 kB).

Sidansvarig:

Sidan uppdaterad: 2017-03-09
Kontakta oss
  • 1. Kommunledningen
  • 671 81 Arvika
  • Besöksadress Östra Esplanaden 5

  • Eva Aasum
  • T f näringslivsutvecklare
  • Tfn 0570-819 28
  • Mobil 070-300 98 82