Taserudsgymnasiets stödorganisation ”Årets pusselbit i Värmland”

2018-03-09

Vinnare av "Årets pusselbit i Värmland" blev Taserudsgymnasiets stödorganisation! Utmärkelsen delades ut på årsmötet för Autism- och Aspergerföreningen Värmland den 8 mars.

Priset delas ut till en enskild person och/eller en verksamhet i länet som gör eller har gjort något positivt för målgruppen. 5 nomineringar fanns till i år och priset instiftades 2009. Nuvarande stödorganisation på Taserudsgymnasiet startades upp höstterminen 2015 och är nu inne på sitt tredje år.

I teamet finns: Cecilia Hopkins, speciallärare, Floris Hedelund, specialpadagog, Amanda Lauridsen,stödlärare, och Maria Werner, speciallärare.

Nomineringen:
De som jobbar där är helt fantastiska, alltid eleven i fokus. Har nu på nära håll kunnat ta del av skolans resursteam och de hittar alltid lösningar, har aldrig hört någon som inte säger att de inte ska kunna fixa till det. De är eldsjälar som brinner för det de gör. Tar strider för våra elever i varje enskild situation. Fixar och trixar, hittar unika lösningar för varje enskild elev. Erbjuder stöd både efter och innan skoltid, mycket flexibla, har även fixat ett klassrum som vi kallar lärstudion, dit elever kan få komma för en lite mer lugn miljö, arbeta i mindre grupper, ibland på enskild nivå. Agerar snabbt vid minsta oro kring en elev. Eleverna uppskattar hjälpen och strukturen de får med hjälp av stödorganisationen och det bästa av allt eleverna behöver inte ha en diagnos för att de ska få hjälp med skolarbetet. De är lite av en spindel i nätet på skolan, länken mellan elev och lärare.

För mer information, kontakta: Cecilia Hopkins, speciallärare, Taserudsgymnasiet, tfn 070-190 76 56

tidningar

Sidan uppdaterad: 2018-03-09