Lyssna på sidan Lyssna

Felanmälan

Du är ofta den som först upptäcker fel eller faror, till exempel hål i gatan, nedskräpning eller en vattenläcka. Du felanmäler brister och fel som rör kommunens och de kommunala bolagens verksamhet (undantaget Arvika Fastighets AB:s hyresgäster) via telefon, mobilapp eller webbformulär. Använder du den mobila appen eller formuläret kan du bifoga bilder och också ange på en karta var felet finns.

 Om det gäller akut fara för liv eller egendom ska du alltid anmäla via telefon!

Felanmälan via telefon

0570-76 40 40

(måndag-fredag under kontorstid 7.30-12.00, 13.00-16.30, utanför kontorstid går samtalet direkt till SOS Alarm).

Felanmälan via mobilapp

Mobilappen "Felanmälan Arvika kommun" finns för IOS, Android och Windows Phone. Felanmälan bevakas under kontorstid. Du hittar felanmälansappen på App Store, Google Play resp Windows Phone Store genom att söka på: "felanmälan Arvika kommun".

Felanmälan via webbformulär

Webbformuläret finns på webbplatsen. Felanmälan bevakas under kontorstid.

Felanmälan hyresgäster/störningsjour

Tfn 0570-818 88

Du som är hyresgäst hos Arvika Fastighets AB felanmäler fel som rör din bostad eller lokal via ett särskilt telefonnummer eller via "Min sida" på fastighetsbolagets webbplats. Felanmälan via telefon är öppen dygnet runt. 

Sidansvarig:

Sidan uppdaterad: 2017-04-20
Kontakta oss
  • Felanmälan, Arvika kommun och de kommunala bolagen
  • Tfn 0570-76 40 40
  • (Dygnet runt, efter kontorstid går numret över till SOS alarm.)

  • Felanmälan, hyresgäster hos Arvika Fastighets AB
  • Tfn 0570-818 88
  • (Dygnet runt, även störningsjour.)